Vilkår & Betingelser

Annonse:  Geniale MC kamera kjøper du trygt hos oss.

Kjøpsbetingelser varer: (les mer)

Kjøpsbetingelser

Leverings-og betalingsinformasjon
Alt produktsalg for Bikerholiday skjer gjennom aksjeselskapet Taram AS. Følgende salg og levering gjelder for alle leveranser fra Bikerholiday.no sin nettbutikk.

Betalingsinformasjon

Hver gang du bestiller et produkt gjennom Bikerholiday vil vi sende en ordrebekreftelse til deg som kunde. Vi pakker varene og sender de til deg. Pengene vil bli trukket fra den betalingsløsningen du har valgt å benytte,  når vi har pakket varene og sendt disse til deg.

Leveringstidspunkt og transport

Levering av varer fra Bikerholiday anses som gjennomført når kunden har mottatt varene. De fleste leveranser sendes med Postnord. Varer vi har på lager vil bli sendt i løpet av 1-2 virkedager. Vi har ingen lagerstatus på varene i nettbutikken. Det kan skje at vi er tomme for enkelte varer. I slike tilfeller vil vi varsle om dette pr. mail og/eller pr. telefon og anbefale alternativer eller avklare om du ønsker å vente eller avbestille varen.
Levering på kjøperens adresse i Norge vil normalt skje innen 3-4 virkedager. Opplyst levering er veiledende og kan variere.
Alle leveranser skjer med MyPack til nærmeste post i butikk.
Ordre over kr 1000,- leveres fraktfritt (gjelder ikke levering på dør).

Uavhentet pakker

Pakker som ikke hentes ut av kunden, blir belastet med faktiske portokostnader tur og retur, etter transportørens satser. Kunden er selv ansvarlig for å oppgi korrekte leveringsopplysninger som navn, adresse og tlf. Pakker/gods som nektes mottatt regnes som uavhentet og behandles på samme måte.

Risiko ved transport

Vi står for transportrisikoen fra lageret vårt til deg (det vil si ødelagt eller bortkommet vare). Du står for risikoen ved en eventuell retur til oss.
Retursendinger sendt til oss som oppkrav blir ikke hentet ut av oss.

Feil/mangler på vare

Har du mottatt feilsendt eller transportskadet vare, kan du kreve omlevering, prisavslag, eller heve kjøpet. Dette må skje innen angrefristen på 14 dager uttløper. I slike tilfeller vil vi tilbakebetale for evt. returporto.

Klager

Eventuelle uforutsette feil eller mangler ved produkter/varer levert fra Bikerholiday meldes innen 14 dager etter at du har mottatt varen.
Ved reklamasjon dekkes returkostnadene av Bikerholiday. Unntak fra denne regelen er hvis bytting er umulig eller vil medføre store kostnader for Bikerholiday.

Du treffer oss alltid på:
Email: post@bikerholiday

Taram AS
Haakon VII's gate 12
7041 Trondheim
Org.nr. NO991783466MVA

Angrerett

Bikerholiday gir 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. Angrer du kjøpet skal vi informeres senest 14 dager etter at varene er mottat på mailadresse; post@bikerholiday.no
Du vil da få tilsendt returskjema.
Du har plikt til å returnere varen i samme stand og mengde som den er mottatt. Dette gjelder også for pakking og merking/tagging er på elementet. Du er selv ansvarlig for kostnadene forbundet med retur av varer. Produktet returneres til : Taram AS, Haakon VII's gate 12
7041 Trondheim

Merk at Bikerholiday ikke betaler porto ved bruk av angrerett.


Opplysningsplikt
avtaler (innkjøpsordrer) oppbevares av oss i henhold til gjeldende regnskapslovgivning.

Frakt og Porto
Våre priser på utsendelse står oppført på bestillings siden. Vi forbeholder oss retten til å korrigere frakten dersom du som kunde har valgt en alternativ fraktmetode som det ikke er mulig å gjennomføre

Vårt konsept: (les mer)

Vårt konsept er å organisere noen turer i året, hvor vi selv deltar som guider. Vi har holdt på med dette noen år, og har fremforhandlet gode priser på leie av MC/bil, og på hoteller.

Vi selger ikke "pakkereiser", men samler en gjeng som vil være med oss på tur - vi setter opp hele turen, bestiller det du trenger - og bistår deg med betaling av det du skal være med på.

Dette gir deg mye lavere pris enn gjennom reisebyrå/turoperatør - og bedre pris enn dersom du organiserer selv da vi har fremforhandlet gode priser - vi bruker mye tid på å finne gode turopplegg og gode priser.

Vi setter opp estimat for kostnadene på hver tur, og rundt 4-6 mnd før turstart kommer vi med endelige priser. Det vil sjelden være store avvik mellom prisestimat og endelig pris.

Betingelser ved påmelding: (les mer)

Påmelding og betaling skjer direkte på påmeldings-skjema dersom annet ikke avtales mellom partene.  Ved betaling av kostnader til guide, anses betingelsene som akseptert. Betaling til guide pr. person er satt til kr 5.000,- for fører og kr. 3.000,- for passasjer(er). Betaling av guide er også depositum, og vil heretter bli benevnt som depositum.

Merk: Bikerholiday selger ikke pakkereiser.
Vi bruker kun rutefly i reiser, og hver enkelt kjøper flybillettene selv umiddelbart etter påmelding.

Hoteller/overnatting ordner vi og faktureres av oss. Vi betaler hotellet med kredittkort, slik at vi har de forsikringer som ligger i kredittkortet.

Vi organiserer leie av MC/bil og varsler når det skal betales, inngås leiekontrakt. 

Ved avbestilling av en påmeldt tur, uansett tidspunkt for avbestilling, vil depositum/betaling av guide derfor ikke bli refundert. 

Turregler: (les mer)

Når du skal på tur med oss aksepterer du våre regler og vilkår, samt våre generelle vilkår for turen du er påmeldt.

Vi gjør dette så fleksibelt og enkelt som mulig - vi er på tur for å hs det morro, men da flere skal delta på samme tur må vi sette noen regler slik at alle vet hva de har å forholde seg til.

Ved å bekrefte påmelding på www.bikerholiday.no aksepterer du også regler og vilkår for Bikerholiday’s samarbeidspartnere, som benyttes for å levere tjenestene og produktene vi bruker.

Retningslinjer og prosedyrer kan endres uten varsel. Vi bestreber oss å sørge for at all informasjon på vår webside er oppdatert og korrekt, men Bikerholiday fraskriver seg ethvert ansvar for tap, direkte eller indirekte, som oppstår som følge av bruk av denne informasjonen. Bikerholiday tar forbehold om endringer på turoppsettet.

Alle endringer for reisen meddeles via e-postadressen oppgitt i påmeldingen, eller telefonnummer lagt inn i påmeldingen. Informasjon på www.bikerholiday.no er bare tilgjengelig på norsk.

Betingelsene oppdateres forløpende ved endringer. Vi vil oppbevare informasjon om hvilken versjon av salgsbetingelsene som gjelder for din påmelding.

For å kunne være med www.bikerholiday.no på tur må du ha fylt 21 år, ha minimum 1 års kjøreerfaring på tung mc eller bil, gyldig førerkort og kredittkort fra et større kortselskap (Visa, Mastercard, Diners, American Express).

Ved å bekrefte påmelding på www.bikerholiday.no aksepterer du våre betingelser og erklærer at du selv er ansvarlig for å ha gyldig internasjonalt førerkort for det kjøretøyet du bestiller leie for i hele utleieperioden.

Bikerholiday er ikke ansvarlig for tap som følge av at utleier av kjøretøy ikke godkjenner ditt førerkort.

Der det i betingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, nyhetsbrev e.l.

ANNONSE:

Parter og betingelser: (les mer)

1. Parter
Organisator/reiseleder er:  og blir i det følgende benevnt “vi” eller “oss”. Deltager er: den person som er oppgitt som påmeldt i bestillingen, og blir i det følgende benevnt “du”, “deg”, “din” eller “ditt”.”

2. Gjennomføring av påmelding:

* Velg hvilken tur du ønsker å være med på, og gå inn på registreringsskjema for denne turen, eller kontakt oss på messenger, mail e.l.

* Påmelding gjøres i samme prosess.
* Du kan melde på flere personer ved å benytte "Legg til Deltager" * Når du har registrert deg kommer du til betalingsbilde.

Det du betaler til oss er depositum/betaling for guide. Betaling kan gjøres med alle bankkort, kredittkort og Vipps. * Mottak av påmeldingen blir sendt på mail.

Det er viktig at din kontaktinformasjon er riktig da det er vår eneste måte å komme i kontakt med deg på.

Passdata må registreres.

Fører av MC/bil må legge inn førerkort opplysninger.

3. Ansvar, Påmelding- og avtaleprosess

Din påmelding er bindende når du har betalt depositum.

3.2  Vår organisering inkluderer

* Vi setter kjørerute
* Flyreise t/r. Vi oppgir hvilken flight du skal bestille.
* Leie av motorsykkel eller bil dersom dette er bestilt.

På leid MC vil det inkluderes VIP-forsikring, ubegrenset antall km, pottehjelm, bensin på guidet kjøring

* Overnatting på delt dobbeltrom iht. program (2 personer)
* Guide
* For turer med leie av bil gjelder egne priser og betingelser

3.4  Bagasje

Bagasje er begrenset til en medium stor koffert/bag og en reisebag/sekk (carry-on) per person.
Bikerholiday tar ikke noe ansvar for tap, skade eller forsinkelse vedr. levering av bagasje til reisende. Forsikring av din bagasje anbefales.
På enkelte rundreiser plasseres koffert på hotellet som vi kommer tilbake til i løpet av reisen.

3.5 Avbestilling.

Påmeldingsgebyr på kr 5.000,- /kr. 3.000,- refunderes ikke.
Dette pga. administrasjonskostnader, gebyrer og kostnader forbundet med organisering av fly, kjøretøy og hotell.

Ved sykdom og legeerklæring vil eventuell refusjon dekkes av din avbestilling- eller reiseforsikring (fratrukket egenandel).

Dette fordi vi da har garantert ovenfor våre samarbeidspartnere, som gjør at disse pengene i hovedsak vil gå tapt for oss.
Din reiseforsikring vil normalt refundere beløpet om du har gyldig legeerklæring.

3.51  Reiseforsikring

For å delta på våre turer må du ha gyldig reiseforsikring. På grunn av risikoen forbundet med MC- og bilkjøring anbefaler vi at du kjøper en reiseforsikring med utvidet dekning for reisen. Og husk: Alltid ha forsikringskortet på deg.
Alle krav skal rettes til de enkelte forsikringsselskaper.
Vi anbefaler våre turdeltagere å tegne reiseforsikring med avbestillingsbeskyttelse for hele turen/oppholdet.
Vi gjør oppmerksom på at de fleste forsikringsselskap har begrensninger i dekning på reiser lengre enn 42-45 dager. Sjekk dette med ditt forsikringsselskap før avreise, og tegn en eventuell tilleggsforsikring for hele oppholdet.

3.6 Den påmeldte sitt ansvar

Alle nyheter og oppdateringer kommer på www.bikerholiday.no.
Det er de oppdateringer som er på vår hjemmeside www.bikerholiday.no som til enhver tid gjelder. Ved å melde seg på våre turer, bekrefter du herved at du har forstått at motorsykkelkjøring kan innebære risiko, at alle reiser på eget ansvar og at arrangør ikke kan saksøkes eller på annen måte lastes for eventuelle uhell på reisen, eller endringer i pris, dags-program.

Du er selv ansvarlig for å signere og undertegne din egen leiekontrakt med Eagle Rider-, MC- eller bilutleier.
Ved å bli med oss på tur, bekrefter du herved at du har forstått at du selv må sørge for reiseforsikringer med tilstrekkelige dekninger.

3.7 Trafikkregler og ditt ansvar som gjest.

Alle som reiser på våre turer må godta at Guiden har myndighet til å sende hjem deltakere som er en fare for seg selv eller andre.
Om du som reisende ikke følger trafikkregler og/eller Bikerholiday`s regler for reisen, eller utsetter deg selv eller andre for fare eller ulemper har vi anledning til å kansellere reisen og sikre kjøretøyet du har leid, uten at du kan kreve kompensasjon for dette.
Det eneste kravet vi setter til våre reisendes helse er at de kan klare en del timer på sykkel hver dag - enkelte dager kan bli veldig lange.
Gjester som av forskjellige grunner har behov for assistanse i forbindelse med gjennomføringen av reisen må selv arrangere dette.

3.8 Leiekontrakt for kjøretøy.

Alle som er med oss på tur må akseptere og signere en utleiekontrakt og ”Release & Waiver” av rettigheter før turen begynner.
Bikerholiday kan ikke akseptere tur-deltakere som ikke til fulle har signert disse dokumentene.

Når du leier sykkel vil et sikkerhetsdepositum reserveres på ditt kredittkort, før du får utlevert ditt bestilte kjøretøy.
Beløpets størrelse vil avhenge av hvilken forsikringsdekning du velger, men vil normalt variere mellom $500,- og $3.000,-.  Depositumet vil bli refundert i sin helhet forutsatt at du leverer kjøretøyet tilbake uskadet.

3.10 Regler vedr fly.

Hovedregelen er at alle våre flyreiser går fra/til Oslo Gardermoen lufthavn.

3.12  Kjøretøyforsikring.

Vi organiserer leier årsnye sykler/biler til våre deltakere. Dine forsikringsvilkår: - Fri kjørelengde - VIP forsikring: du betaler kun $ 2.000 dollar hvis du ødelegger sykkelen fullstendig. Du blir erstatningsansvarlig for evt. mindre skader du lager på kjøretøyet. - For trike og bil gjelder egne satser.

3.13 Feil og mangler

Vi tar forbehold om at skrivefeil eller tekniske feil i tekst, priser og bilder kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt på våre nettsider, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom tjenesten eller produktet er utsolgt. Ved utsolgt situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

5. Priser

Alle priser er inkludert alle avgifter og gebyrer, foruten tips. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Prisjusteringer kan forekomme, grunnet valuta, generell prisøkning på skatter, avgifter og priser i det landet reisen foregår. Vi reserverer retten til å øke prisen inntil 10% på ethvert tidspunkt i forkant av avreise på bakgrunn av markedsendringer. Frokost er ikke vanlig på hoteller i USA, selv om enkelte av hotellene har enkel frokost inkludert.

6. Betaling.

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- kredittkort, eller Vipps. Ved forsinket betaling påløper renter i samsvar med lov om morarenter.

7. Levering og endringer.

Levering av reiser, tjenester og produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen.  Vi har risikoen for tjenestene og produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har mottatt tjenestene eller fått produktene i din besittelse. Ref. pkt. 3.5 vær også oppmerksom på at de reisedatoene du har bestilt kan bli forskjøvet. Dersom leveringen blir endret, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om reisen eller tjenesten er utsolgt. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4. Dersom du har bestilt mer enn en reise, tjeneste eller produkt kan det hende at du får reisene, tjenestene eller produktene i separate forsendelser.

9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom tjenesten eller produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, om-levering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Bikerholiday kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting.

10. Angrerett

Angreretten gjelder ikke for tidsbestemte ytelser, som reiser. For vilkår vedr avbestilling, se pkt. 3.5

11. Personopplysninger

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Vi forbeholder oss retten til å be om personnummer for å kunne kontrollere kredittverdighet ved kredittkjøp eller fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er over over 21 år. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når: * du har samtykket i utleveringen, eller * når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller * i lovbestemte tilfelle. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via mail post@bikerholiday.no.

12. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i Trondheim verneting. 

ANNONSE:

Du liker kanskje disse sidene også?